سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کوتاهى در کار را پشیمانى بار است و دور اندیشى را سلامت در کنار . [نهج البلاغه]
 
یادداشت ثابت - چهارشنبه 96 اسفند 17 , ساعت 7:5 عصر

ارز ریپل (XRP) نام یک پول دیجیتال میباشد . شبکه پرداخت ریپل (Ripple Net) و ارز دیجیتال ریپل (Ripple XRP) در سال 2012 معرفی شدند . تمام تراکنش ها و عملیات در دفتر غیرمترکز ریپل ثبت می شوند. به منظور تسهیل پرداخت های آنلاین ، این ارز به وجود آمده است . هدف از به وجود آمدن آن ، رهایی از محدودیت های کارت های بانکی ، اعتباری و خرید های اینترنتی میباشد که دسترسی ها را محدود می کنند و همچنین برای این تراکنش ها ، کارمزد گرفته و صرفا با تاخیر انجام میپذیرد .

چرا ریپل؟

مهم‌ترین خصوصیت ارز ریپل، سرعت  آن است. XRP به شیوه‌ای طراحی‌ شده است که بسیار سریع‌ تر از بیت کوین و با هزینه‌ های معاملاتی کمتری عمل می‌ کند. ارز ریپل با استفاده از صرافی‌های دیجیتال ، واسطه‌ها را کنار گذاشته است .

 استارتاپ ریپل، محصولی به نام xRapid را با هدف اتومات‌ سازی انتقال بین‌ المللی پول برای مؤسسات مالی بزرگ عرضه می‌کند. این محصول سرعت جریانات را افزایش داده . همچنین الزامات سرمایه را نیز کاهش می‌دهد. به بیان دیگر xRapid ، به شما اجازه میدهد تا معادل با پول نقد خود، هر ارزی که می‌خواهید، برای مخاطبتان ارسال کنید و مخاطب یا گیرنده شما ، ارز فوق را به واحد پول کشور خود تحویل گیرد .

 مراکز تبادل دیجیتال چگونه کار میکنند ؟ کار کردن آنها به این صورت است که ابتدا پول فرستنده را به XRP تبدیل کرده و در طرف مقابل ، با توجه به اینکه گیرنده در چه کشوری است و تمایل دارد پول خود را به چه واحدی دریافت کند ، xRapid ارز دیجیتال XRP را به پول نقد همان کشور تبدیل و ارائه میکند .

ریپل

جایگاه ارز ریپل

مسابقه بزرگ مابین ارز های دیجیتال ، در پایان نیمه اول سال جاری با پیروزی ریپل تمام شد . XRP در پایان سه ماهه دوم شاهد افزایش 3977 درصدی ارزش آن‌ بوده است . گر چه اخیرا از ارزش آن کاسته شده است ، اما همچنان رشد باور نکردنی دارد .ازر ریپل در سه ماهه دوم سال جاری توانسته است به تنهایی 11 میلیارد دلار از تراکنش‌های انجام شده در بازار ارزهای دیجیتالی را به خود اختصاص دهد . همچنین بعد از خرید بیت کوین و خرید اتریوم به سومین ارز بزرگ در میان ارزهای دیجیتال و رمزپایه برای خرید و سرمایه‌ گذاری تبدیل شده است .

مزایای ریپل

از مزایای XRP می‌توان به سرعت بالا، کارمزد بسیار پایین، امکان رهگیری حواله‌ها و تعداد بالای تراکنش‌ها در دقیقه اشاره کرد. این ارز قصد دارد تا همه ی دشواری‌های موجود را برطرف کند تا بانک‌ها، بنگاه‌های بزرگ مالی و اعتباری و شرکت‌ های تجاری بتوانند سریع، بی‌خطر، بی‌واسطه و با حداقل کارمزد اقدام به حواله پول در سطح جهانی نمایند .

ارز ریپل به منظور تسهیل پرداخت های آنلاین به وجود آمد است . هر تراکنش در ریپل حداکثر پس از چهار ثانیه انجام میپذیرد .برای بررسی و مقایسه بهتر این موضوع ، می توان سرعت تراکنش ها را با شبکه اتریوم و بیت کوین مقایسه کرد. در اتریوم انجام یک تراکنش نیازمند حداقل دو دقیقه زمان میباشد . در بیت کوین این زمان ممکن است نسبت به ترافیک شبکه تا بیش از پنج ساعت هم زمان بر باشد . در سیستم های سنتی شاید پرداخت ها فوری به نظر برسد، اما در واقعیت انتقال پول اصلی بین بانک ها، سه الی هفت روز زمان نیاز دارد.

تفاوت ریپل و بیت کوین

تفاوت ریپل و بیت کوین

در حال حاضر شبکه ریپل قادر به انجام 1500 تراکنش را در ثانیه میباشد که به گفته ی توسعه دهندگان ، این میزان نیز بیشتر خواهد شد . در حالی که شبکه بیت کوین در هر ثانیه فقط 7 تراکنش را انجام می‌دهد .

علاوه بر سرعت بیشتر نیز میتوان به این موضوع اشاره کرد که کارمزدهای معمالات هم در این شبکه قابل توجه و ناچیز به شمار میرود .

بیت کوین روشی جدیدی برای پرداخت های آنلاین میباشد که انسان را از بانک بی‌نیاز مینماید . اما در مقابل ریپل شبکه خود را برای ارتباط بین بانک های سراسر جهان ارائه تا معاملات سریع تر و هزینه های کمتر پرداخت شود .

یکی دیگر از تفاوت های این دو بلاک چین بودن بیت کوین و متمرکز بودن ریپل میباشد .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ